Både Budweiser og Michelob Ultra, som begge eies av bryggerikonsernet Anheuser-Busch, går bort fra samfunnskritikk i sine reklamefilmer til søndagens store sportsbegivenhet.
Super Bowl 2024 kan du se på VG+ Sport søndag fra klokken 22:00!
Budweiser bruker igjen de ikoniske Clydesdale-hestene, mens Michelob satser på fotballstjernen Lionel Messi.
En 30 sekunder lang reklame under Super Bowl på den amerikanske kanalen CBS koster omtrent 7 millioner dollar – i overkant av 74 millioner kroner.
Ifølge professor Kim Whitler ved University of Virginia vegrer mange annonsører seg nå for å fronte politiske saker i frykt for å støte fra seg potensielle kunder.
Popstjernen Taylor Swift er også ventet å dukke opp i reklamene. Swifts tilstedeværelse på kamper denne sesongen, på grunn av hennes forhold til Kansas City Chiefs-stjerne Travis Kelce, har økt NFLs seertall betraktelig, skriver Reuters.
Swift og Kelce blir ikke det eneste «paret» å se under Super Bowl. Friends-stjernene dukker også opp!
Både Bud Light og Google satser på kjendiser i sine reklamer. Bud Light har samlet rapperen Post Malone, UFC-president Dana White og NFL-legenden Peyton Manning. Google skal vise en rørende historie om kunstig intelligens som hjelper en blind mann å ta selfier.
Få med deg Super Bowl søndag fra klokken 22:00 på VG+ Sport!
Denne artikkelen er laget ved hjelp av AI-verktøy fra Anthropic, og kvalitetssikret av VGs journalister.