STONGLANDSEIDET: Nå er det orden i det tidligere kaoset og elevene er selv godt fornøyde med jobben.

Her er deres egen beskrivelse av prosjektet:

- I starten begynte vi med og tegne skisser, for å vite hvordan skohyllene skulle se ut. Vi valgte å ta en av skissene, som passet best for veggen. Den ville også være best for vaskerne på skolen. Etterpå begynte vi med å måle bredden, lengden og høyden. Etter det, så begynte vi å regne ut hvor mange hyller vi skulle ha i forhold til hvor mange elever det var på grunnskoleklassen, mellomtrinnet, ungdomskolen og noen ekstra hyller, i tilfelle noen skulle komme på besøk. Deretter, så begynte vi med å måle hvor mye material vi trenger, skriver Helen Qaderi, Ronja Antonsen, Victoria Botn, Deqo Ali Ahmed, Tobias Olsen, Simen Emin M. Olsen og Kafisa Abukar Aweys i sin sluttrapport og fortsetter:

- Etter det, så bestilte vi materialene til skohyllene. Vi fikk låne sagen til Geir Eidissen, som er rektoren til skolen og vi fikk ganske mye hjelp av han Kato Bjørkli, som kuttet opp de fleste plankene. Deretter skrudde vi hyllene sammen og vi fikk ti rom i hver hylle. Etter det, så satte vi på ryggplaten til skohyllene og da spikret vi den fast til hyllen. Til slutt  pusset og lakket vi hyllene, før vi plasserte dem der de står nå,