Jeg viser til mitt innlegg under «Debatt» i Folkebladet 10.10. 2022, og ønsker å komme med ny oppdatering om hva som har skjedd/ikke skjedd.

Den 20.02.2019 ble e-post sendt ordfører Geir-Inge Sivertsen, vedrørende brøyting og sandstrøing i Skibakken boligfelt vinteren 2018-2019. Pr. dags dato har svar ikke ankommet. Saksbehandlingstiden er ca. 1.390 dager. Er dette en tidligere ordfører, nå varaordfører verdig? Er mitt spørsmål uforskammet fremsatt, eller ligger det andre føringer til grunn som ikke gjør et svar mulig? Mine tanker om dette avventer jeg med å legge frem.

Noe må det etter min mening være som gjør jobben med et svar vanskelig. Den 30.12.2020 ble e-post sendt Senja kommune vedrørende søknad om refusjon av innbetalte kommunale avgifter for eiendommen 424/78 i Torsken, pga. feil i matrikkelen, som medførte utsettelse med salget av eiendommen i tiden 01.08 2019-desember 2020. Dette i tillegg til Jordskiftesak over eiendom 424/216 som er en del av grunnen for utsettelsen med salget.

Hvem er «sjefen» i Senja kommune? Har det blitt slik at ingen i toppledelsen føler ansvar og bare «lar humla suse»?

Ikke en eneste tilbakemelding fra Senja kommune i saken til tross for saksbehandlingstid på ca 714 dager. Hvor lenge er det akseptabelt å måtte vente? På plussiden kan anføres at våre utgifter i forbindelse med jordskiftesak, kroner 9.639,50 kom inn på konto en knapp uke etter mitt innlegg i «Debatt» i Folkebladet 10.10.2022.

Jeg har dessverre ingen tro på at toppledelsen hadde noen positiv innvirkning på denne utbetalingen, men heller en oppvakt medarbeider ved kommunekassen som så elendigheten i saksbehandlingen og gjorde jobben på en korrekt måte ifølge oversendte kvitteringer og bekreftelse fra rådmannen i tidligere Torsken kommune.

PS. Hadde kommunen gitt oss en rask tilbakemelding om at kommuneadvokaten ikke kunne prosedere saken, ville vårt forsikringsselskap tatt på seg jobben og kommunen hadde spart penger. Den siste purringen på svar til ordfører og rådmann ble sendt 15.06 2020. Ordføreren henviste da til en svartid på ti dager pga. stor arbeidsbelastning.

I mitt innlegg i Folkebladet 10.10.2022 viste jeg til en som «hadde orden i sysakene», automatisk svar og alt på stell. Det jeg nå kan si at ingen svar har ankommet, til tross for ca. 180 dager behandlingstid. Hva er det som egentlig skjer, er fokuset og egeninteresse på et helt annet sted enn å ta seg tid til å svare kommunens innbyggere?

PS. Hvem er «sjefen» i Senja kommune? Har det blitt slik at ingen i toppledelsen føler ansvar og bare «lar humla suse»? Finnes det ingen vilje til å kunne gi selv enkle svar, når noen spør, som i denne saken? Som en tilbakemelding til dem dette angår, vil jeg opplyse om at det heretter vil komme en månedlig oppdatering til avisens lesere om hvordan kommuneledelsen håndterer mine spørsmål/søknad.