Hvordan skapes engasjement på en sak på sosiale medier? Det mange gjør er å lage en bra tittel som fenger godt og som leseren kan tenke over å få interessen deres, og det hjelper veldig når leseren allerede er engasjert i temaet som er gitt som f.eks. sport, kjendiser eller underholdning. Folk liker å vite ting, de liker å lese saker om sitt favorittlag- eller kjendis. Hva de finner på når man ikke er til stede, dette skaper en hvis type engasjement.

Engasjement betyr at du er interessert i noe og viser aktiv deltakelse eller respons i forhold til det. Det handler om å være engasjert og involvert i en bestemt sak, aktivitet eller situasjon. I sosiale medier kan engasjement uttrykkes gjennom handlinger som likes, kommentarer, delinger eller andre former for interaksjon med innholdet som deles. Det er en måte å vise at du bryr deg om noe og at det vekker din oppmerksomhet eller interesse. Engasjement er viktig for å skaffe en type samhold mellom folk som har fulgt med på det samme.

For meg og de fleste jeg kjenner så er fotball et veldig engasjert tema å følge med på. Dette kan også skape debatter bland felleskapet, siden det kanskje er noen som ikke har samme syn på laget som du har, og skal dele sine meninger om det. Mange bruker «clickbait» for å få oss engasjert, som betyr at de overdriver veldig slik at folk kan bli interesserte på hva som har skjedd, men så er det egentlig ikke så stort som tittelen antyder.

Jeg tror at for de fleste er det nok sport og underholdning som skaper mest engasjement på sosiale medier, siden det er det de er mest interessert i og liker.

Vil du bidra med din mening? Send debattinnlegg på epost her