Podkast-inntekter bidro til godt kvartalsresultat for Spotify

Antallet Spotify-brukere steg med 19 prosent til 381 millioner i slutten av forrige kvartal. Annonseinntekter fra podkast bidro til gode kvartalsresultater.

Spotify er fra før en godt etablert strømmetjeneste for musikk. Men de blir også stadig større når det gjelder podkast, noe som gjenspeiles i kvartalsresultatene. Foto: Richard Drew / AP / NTB 

utenriks

– Interessen fra annonsørene er stor når det gjelder det området, sier Spotify-sjef Daniel Ek om podkast-formatet.

Spotify har den siste tiden satset tungt på podkast i tillegg til å fra før av være en godt etablert strømmetjeneste for musikk. Det bidro til at resultatene i tredje kvartal ble noe høyere enn anslått.

Inntektene steg til 2,5 milliarder euro, sammenlignet med 2 milliarder euro samme kvartal i fjor.

Selskapet, som har base i Stockholm, men børsnotert på Wall Street, sier at de håper å nå 400 millioner brukere og rundt 180 millioner betalende abonnenter innen året er omme.

(©NTB)