Mot slutten av kampen mellom Wolverhampton og Manchester United haglet det med meldinger i sosiale medier av brukere som ikke fikk se oppgjøret på Viaplay.

Noen av brukerne som meldte om misnøye var blant andre VGTV-profil Mads Hansen og Farmen-/Kompani Lauritzen-deltager Espen Lervaag.

«Tar det som en selvfølge at månedsprisen for desember refunderes?» spør Hansen på Twitter.

«Og der tok Viaplay Nyttårsferie eller?» tvitret Lervaag.

«Vi er klar over problemene med Viaplay og jobber med å løse saken», skrev Viaplay rundt kampslutt av Manchester United-kampen.

Dersom du ønsker å se på Premier League i Norge via Viaplay koster tjenesten 649,- i måneden.

Problemene rundt klokken 15.30 nyttårsaften er imidlertid ikke første gang det har vært klagestorm mot tjenesten i løpet av romjulen:

  • 2. juledag, Aston Villa – Liverpool: «Det var en teknisk feil med Aston Villa-Liverpool som gjorde at denne feilmeldingen dukket opp. Det skal være i orden nå og vi beklager det inntrufne», tvitret Viaplay.

  • 3. juledag, Manchester United – Nottingham Forest: «Vi er klar over at det er problemer med Man United kampen, våre teknikere undersøker dette og jobber med en løsning», skrev Viaplay på Twitter da.

  • 6. juledag, Liverpool – Leicester: «Det er for øyeblikket tekniske problemer med Liverpool - Leicester. Vi undersøker så raskt vi kan. så prøv gjerne å starte sendingen på nytt!» skrev Viaplay.

  • Nyttårsaften, Wolverhampton – Manchester United: «Vi er klar over problemene med Viaplay og jobber med å løse saken», meldte Viaplay.

VG har forelagt kritikken for Wayne Seretis i Viaplay Group, som gir følgende uttalelse i en sms.

– Vi har veldig populære idrettsrettigheter, og i de store helgene er interessen selvsagt enorm. Da kan det dessverre skje slik, hvor et lite antall av våre kunder i noen minutter hadde problemer med å få tilgang til livestrømmene», skriver han og fortsetter:

– Det er selvsagt uheldig for de som er berørt, og vi legger mye arbeid i å sette inn tiltak raskt. Både tidligere dager og i kveld er dette raskt fikset og tjenesten fungerer nå utmerket for alle som vil se.