«Candygirl by Sophie Elise» blir ikke å finne i Rema 1000s butikkhyller, men skal likevel komme i salg en annen plass.
Siri B. ChristensenJournalist i VG rampelys og VG Ramp som også dekker krim. Tips meg på siri.christensen@vg.no
Maria StøreJournalist og nyhetssjef i VG Rampelys og VG Ramp. Tips meg på maria.store@vg.no.
Oppdatert:
– Avgjørelsen på dette tok vi i forrige uke sammen med vår leverandør Scandza da omstendighetene rundt lanseringen ikke ble som planlagt, sier kommunikasjonssjef i Rema 1000, Hege Rognlien i en e-post til VG.
Dagligvarekjeden bekreftet at utsettelsen var en konsekvens etter delingen av det kontroversielle bildet.
Nå blir altså godteriet ikke å finne i Rema 1000 hyller, men produktet skal likevel i salg.
– Vi har respekt for Remas beslutning i denne saken, sier ansvarlig for «Candygirl» i Scandza, Vegard Støten.
Støten sier at godteriet likevel vil komme i salg, men på et senere tidspunkt enn planlagt.
– Flere aktører er interessert i å selge «Candygirl». Som sagt kommer vi tilbake til når og hvor.
VG har forsøkt å få en kommentar fra Sophie Elise og hennes manager.
VG skrev i juni at merkevarehuset The Feelgood Company hadde søkt om varemerkenavnet «Candygirl by Sophie Elise».
Etter planen skulle altså Sophie Elise Isachsen ha lansert sin nye merkevare «Candygirl by Sophie Elise», en godterilinje som skulle føres av Rema 1000.