– Avgjørelsen på dette tok vi i forrige uke sammen med vår leverandør Scandza da omstendighetene rundt lanseringen ikke ble som planlagt, sier kommunikasjonssjef i Rema 1000, Hege Rognlien i en e-post til VG.

TV 2 meldte nyheten først.

– Produktene blir nå sendt tilbake til leverandøren vår, og den prosessen er allerede i gang, sier Rognlien.

Det var i februar at Rema 1000 uttalte at de satt influencerens godteri på vent, som følge av stormen etter det mye omtalte Instagram-bildet.

Sophie Elise la ut dette bildet på Instagram om lanseringen av produktet tidlig i februar. Foto: Skjermbilde

Dagligvarekjeden bekreftet at utsettelsen var en konsekvens etter delingen av det kontroversielle bildet.

Nå blir altså godteriet ikke å finne i Rema 1000 hyller, men produktet skal likevel i salg.

– Vi har respekt for Remas beslutning i denne saken, sier ansvarlig for «Candygirl» i Scandza, Vegard Støten.

Støten sier at godteriet likevel vil komme i salg, men på et senere tidspunkt enn planlagt.

– Flere aktører er interessert i å selge «Candygirl». Som sagt kommer vi tilbake til når og hvor.

VG har forsøkt å få en kommentar fra Sophie Elise og hennes manager.

VG skrev i juni at merkevarehuset The Feelgood Company hadde søkt om varemerkenavnet «Candygirl by Sophie Elise».

Etter planen skulle altså Sophie Elise Isachsen ha lansert sin nye merkevare «Candygirl by Sophie Elise», en godterilinje som skulle føres av Rema 1000.