- Fifty shades of skrei

Signal Bredbånd lagde en reklamefilm «inspirert» av Nord-Norge. Den ble for heftig for norske kinoer.

Denne reklamevideoen fra Signal er sensurert og tatt av lufta. Markedssjef, Katarina Belsom, er forbauset.

nyheter

FINNSNES: Filmen som heter «Alle burde ha en nordlending» ble litt i det heftigste laget for landets kinoer.

Markedssjef for Signal Bredbånd, Katarina Belsom, forteller til Folkebladet at de ble litt overrasket da de fikk meldingen om at filmen blir tatt av lufta.

- Vi hadde jo tenkt å lage en film som skulle være morsomt, og på ingen måte støtende, sier hun.

Først ble filmen sensurert for barne- og familiefilmer, men nå viser det seg at den fjernes helt for den målgruppa.

Nå vil den derfor bli vist på kinoer med aldersgrense over elleve år.

- Er den nordnorske humoren heftigere enn ellers?

- Jeg vet ikke, men jeg tror at vi har en røff humor her oppe i nord. Vi har nok en annen type selvironi, humrer hun og legger til:

- Filmen har uansett i kjølvannet av dette fått veldig mye oppmerksomhet, og tilbakemeldingene vi får er av lik sort som det vi sitter inne med.