Har måttet kaste mat fordi folk gjør dette: – Vi var nødt til å gjøre noe

Eier og kjøkkensjef for Thaimatservice på Finnsnes, Amporn Sonaya, forteller at de flere ganger denne måneden har opplevd at folk har bestilt mat hos dem uten å komme og hente den. Sonaya forteller at de taper både tid, ressurser og mat på dette, men at de nå har løsningen klar.

REAGERER: Eier og kjøkkensjef på Thaimatservice på Finnsnes, Amporn Sonaya, reagerer på tilfeller skjedd hos dem den siste måneden der folk ikke har hentet bestillingene sine.   Foto: Lars Olav Rege

nyheter

– Vi har drevet Thaimatservice i åtte år på Finnsnes, og stort sett har dette aldri før vært et problem. Men denne måneden har totalt fem kunder latt være å komme og hente maten de har bestilt, og i tillegg, etter mange forsøk fra vår side, har vi heller ikke klart å få kontakt med de. Dermed har vi tenkt å begynne å sende faktura til de som ikke kommer og henter maten, forklarer hun.

Hun forteller at de den første og andre gangen det ikke ble hentet mat etter bestilling lot det være.