11. oktober la Bilsenteret Finnsnes ut innlegget på Facebook som i skrivende stund er likt av over 1.100 personer. I innlegget vises et bilde hvor ansatte fra bedriften poserer på en bil dandert med en rosa sløyfe. «Gjør en forskjell, lik bildet. Vi ønsker å bidra til Rosa sløyfe-aksjonen med inntil 5.000 kroner og gir én krone for hver «liker» vi får», ble det opplyst.

Ketil Johansen, som er salgs- og markedssjef hos Bilsenteret Finnsnes, er overveldet av responsen på Facebook-innlegget, både gjennom likerklikk og fine kommentarer.

– Det er veldig artig og en fin måte å lage litt blest knyttet opp til et godt formål, sier Johansen.

Kreativ gruppe

Salsgs- og markedssjefen forteller at de hos Bilsenteret Finnsnes har ei kreativ gruppe på fem stykker som pønsker ut smått og stort – gjerne innlegg med glimt i øyet – som legger ut på bedriftens Facebook-side.

– Å bruke Facebook til å annonsere bilene våre ser vi ikke noe poeng i, det har vi andre kanaler til. I stedet prøver vi å bruke Facebook til å gjøre litt artige ting, bilder og filmsnutter. Dette innlegget er det vi har fått desidert størst respons på, sier Johansen.

Nå har Bilsenteret Finnsnes bladd opp til Rosa sløyfe-aksjonen.

– Nå ser det ut til at det ikke går noe videre ut, så vi har rundet opp og sendt 1.500 kroner til aksjonen.

Naturlig valg

– Hvorfor Rosa sløyfe-aksjonen?

– Vi syntes det var naturlig ettersom dette er den kanskje mest kjente aksjonen som mage forskjellige grupper engasjerer seg i. Det var også det første som «poppet opp» da vi begynte å snakke om vi skulle gjøre et eller annet knytta opp mot et godt formål, sier Johansen.

Målet med Rosa sløyfe-aksjonen er å vise solidaritet med brystkreftrammede, spre informasjon og øke kunnskapen om brystkreft samt å støtte brystkreftforskning. Hele oktober måned er viet til Rosa sløyfe-aksjonen, som har blitt arrangert i Norge siden 1999.

De ansatte ved Bilsenteret fikk enorm respons på dette bildet, noe som utløste en støtte på 1.500 kroner til Rosa Sløyfe-aksjonen. Foto: Bilsenteret