Senjakalenderen 2020:

– Min måte å markedsføre Senja på

Brynjulf Edvardsen er klar med Senjakalenderen, den 14. i rekken.

SENJAKALENDER: Brynjulf Edvardsen viser frem Senjakalenderen for 2020, den fjortende i rekken. Motivene er hentet fra øya, og bak det rikholdige billedmaterialet ligger et ønske om å vise frem Norges nest største øy på en litt annen måte.   Foto: Vidar Bjørkli

kultur

Edvardsen har gjort det til sin faste juletradisjon å ha Senjakalenderen klar til årsskiftet. I år – som før – er motivene hentet fra Norges nest største øy.

– Dette er jo en ren hobby, men samtidig er tanken bak at folk gjennom disse bildene kan bli kjent med øya si på en litt annen måte. Det som er spesielt for 2020, er at det er første år med Senja som ny kommune. Jeg har holdt meg på øya, og det blir jeg fortsatt å gjøre. Fordelen med én kommune er at man står friere til å velge bilder. Da jeg satte sammen kalendere før, ville jeg alltid ha tre bilder fra hver kommune. Nå er det litt mindre viktig om det er to eller tre fra gamle Torsken eller Lenvik. Bildene jeg har benyttet, skal være representative for hele Senja, forteller Edvardsen.