Bilmekaniker Eirik søker ny kollega: – Vi har mye å gjøre, og trenger flere folk!

Bil i Nord Finnsnes er i vekst, og på verkstedet får de stadig flere oppdrag. Nå ønsker bilmekaniker Eirik Simonsen seg en humørfylt og dyktig kollega.

foto
Bilmekaniker Eirik Simonsen forteller om en hektisk hverdag med mye å gjøre på verkstedet på Finnsnes. Foto: Trond Tomassen, iNord
Annonsørinnhold produsert av iNord

Bil i Nord søker for tiden etter bilmekanikere til flere av sine avdelinger, blant dem på Finnsnes.

Eirik Simonsen jobber som bilmekaniker, og kom til Bil i Nords Finnsnes-avdeling som lærling for åtte år siden.

– Jeg har vært her på Bil i Nord Finnsnes siden lærlingtiden, og her stortrives jeg. Det er god stemning og fantastisk arbeidsmiljø, forteller han.

– Det er en fantastisk gjeng å jobbe med!

Bil i Nord Finnsnes har akkurat blitt Subaru-verksted, i tillegg til at de er merkeverksted for Volvo, MG og Polestar.

foto
Verkstedet på Finnsnes er merkeverksted for Volvo, Polestar, MG og Subaru. Foto: Trond Tomassen, iNord

Lett å være fersk

Eirik beskriver arbeidsplassen sin som et sted med gode kollegaer som alltid sier ja hvis man trenger en hjelpende hånd.

– Vi har en veldig god tone, og et godt arbeidsmiljø. Vi hjelper hverandre, og det er alltid hyggelig å komme på jobb. Dersom det er noe man lurer på, får man alltid svar, forteller han.

Volvo-mekanikerne på Finnsnes jobber i par på samme bil. Dermed tar arbeidet kortere tid og gjør at kunden kan vente mens bilen er på verkstedet.

foto
ARBEIDSMILJØ: Eirik kan fortelle om et godt arbeidsmiljø, der medarbeiderne hjelper hverandre, og har mye humor. Foto: Trond Tomassen, iNord

Trenger folk

Det artigste med jobben på Bil i Nord-verkstedet er ifølge Eirik dagene med masse arbeid, god tone og fin flyt.

– Og så har vi mye humor på jobb – det trives jeg med! Men nå har vi mye å gjøre på verkstedet, og vi trenger flere folk sammen med oss! Jeg håper folk søker på stillingen dersom de liker å jobbe med mennesker, og med nye utfordringer hver dag. Vi har fine, varierte dager, og et godt arbeidsmiljø, sier han.

Aller helst ønsker han seg en kollega som er rutinert og løsningsorientert.

– Smilet må være på plass. Kundene er det viktigste vi har, og en mekaniker hos oss snakker direkte med kunden. Du slipper mellomledd og legger opp dagen din selv, forteller mekanikeren.

Denne måten å jobbe på skaper tillit.

– Du får et personlig forhold til kundene dine, og mange av våre kunder får vi også et vennskap med.

foto
Eirik Simonsen forteller at Volvo har et godt feilsøkingssystem, som er enkelt å jobbe i for en mekaniker. Foto: Trond Tomassen, iNord

Se flere bilder fra Bil i Nord Finnsnes

foto
foto
foto
Foto: Trond Tomassen
foto
Foto: Trond Tomassen

Stor utvikling i bilbransjen

Bil i Nord Finnsnes er autorisert verksted for Volvo, Subaru, MG og Polestar.

Bilbransjen er i rivende utvikling, og som mekaniker i Bil i Nord får du være tett på det som skjer.

– Verkstedopplevelsen for kundene har også endret seg. Hos Bil i Nord møter ikke kundene noen bak skjermen på en disk – de går inn på verkstedet og snakker med bilmekanikeren som faktisk har jobbet med bilen, sier daglig leder Jan Hugo Svendsen i Bil i Nord.

foto
UTVIKLING: Bilbransjen er i rivende utvikling, og som mekaniker i Bil i Nord får du være tett på det som skjer, sier daglig leder Jan Hugo Svendsen i Bil i Nord. Foto: Tom Benjaminsen/iNord

Flere elektriske biler

Elektrifiseringen gjør nok at verkstedene må fortsette å endre seg. Rett og slett fordi elbilene ikke trenger så mye verksted og service som de fossile bilene.

– Elektrifiseringen utfordrer oss på mange områder. Men vi kan ikke sitte stille, eller prøve å motarbeide den. Tvert imot må vi sørge for at vi får mest mulig ut av det, sier Jan Hugo.

Bil i Nords verdier er lønnsom, uhøytidelig, profesjonell og engasjert. For selskapet er det viktig at både medarbeidere og kunder kjenner igjen verdiene i hverdagen.

– Vi er en uhøytidelig gjeng som verdsetter humor, samtidig som vi er stolte av arbeidet vårt, har høye ambisjoner og sterkt fokus på god service og helt fornøyde kunder, sier Jan Hugo.

Bil i Nord består av 10 avdelinger, og har en årlig omsetning på 2 milliarder kroner. Ved alle avdelinger tilbys bilsalg, verksted og tjenester, samt tilbehør- og reservedelssalg.

Er du bilmekaniker og interessert i å jobbe for Bil i Nord? Ta kontakt!

foto