Kelmer
Gå til

Søker folk som kan bidra til hvilepuls og god nattesøvn

Kundebehandling settes høyt i regnskapsførerselskapet Kelmer. Derfor søker de nå etter nye ansatte som er glad i å jobbe med mennesker, og som kan sørge for en mer knirkefri tilværelse for kundene.

– For oss i Kelmer er det viktig å kunne jobbe godt med mennesker, sier daglig leder Gro-Merethe Uglem Søreng.

– Vi jobber med tall, men det er egentlig menneskene bak tallene vi er opptatt av. Vi vil ha en relasjon til kundene våre, og derfor trenger vi også ansatte som er gode på kommunikasjon, utdyper hun.

Regnskapsførerselskapet Kelmer holder til på Finnsnes, og har i dag fire ansatte. Grunnet større pågang av kunder, ønsker de nå å ansette en til to ytterligere team-medarbeidere.

– Vi har kunder fra en rekke ulike bransjer – blant annet handverksbransjen, eiendom, fiskeri, skole og reiseliv, og det kommer stadig flere, forteller Søreng.

Hvilepuls og nattesøvn

Kelmer tilbyr tjenester innen regnskap, årsoppgjør, lønn og rådgivning. De er opptatt av kunne tilby høy kvalitet på tjenestene sine, ha kort responstid og god tilgjengelighet.

– God kundebehandling er alfa og omega, og for å få til det må man spørre seg hva man selv hadde ønsket som kunde. For oss er svaret ganske enkelt: folk som er tilgjengelige, som kan svare på spørsmål, og som bryr seg! Som regnskapsførere ivaretar vi store deler av livet til de som driver egne bedrifter – derfor må vi ha god kontakt med kundene våre, mener Søreng.

SØKER FOLK: Gro-Merethe Uglem Søreng, daglig leder i Kelmer, forteller at de nå søker en til to nye medarbeidere.  

 

For som hun sier – som regnskapsbedrift selger Kelmer på mange måter «hvilepuls og god nattesøvn».

– Det er det kundene våre skal oppleve at de får! Vi skal sørge for at fristene holdes, og vi skal sørge for at de får vite det dersom noe må tas tak i. Derfor kan vi ikke ha ansatte som gjemmer seg bak en skjerm, og ikke har kontakt med kundene. Vi må bli kjent med kundene våre, slik at vi vet hva de trenger, og slik at vi opparbeider en gjensidig tillit.

Smidig for kunden

Kelmer er opptatt av å utnytte mulighetene for digitalisering, slik at kundene kan bruke tida si på det de er best på – og minst mulig på regnskap.

– Alt skal «flyte» så smidig som mulig for kunden, og vi kan ta oss av alt som skal betales og bokføres. Ofte er jo bedriftseierne gode på noe helt annet enn regnskap – og da synes vi de skal få bruke tida si på det heller. I tillegg vil digitalisering gi mulighet for løpende oppdaterte tall slik at man skal ha et godt beslutningsgrunnlag for å kunne gjøre riktige økonomiske valg, sier Søreng.

– Vi er gjerne med helt fra starten. Vi bistår ved etablering og kan ta oss av det formelle rundt dette. Mange trenger en sparringpartner i denne fasen, da det er mange valg som skal tas. Det er ikke et krav at man må bruke oss videre som regnskapsfører – vi hjelper der det er ønskelig, og så mye som ønskelig.

Omgjengelig og selvstendig

I sine nye team-medarbeidere ser Kelmer etter noen som har høyere økonomisk utdannelse og/eller lang erfaring, har gode kommunikasjonsevner både skriftlig og muntlig, og har erfaring innen regnskap og rådgivning.

– Dessuten ønsker vi oss omgjengelige medarbeidere, som kan jobbe godt selvstendig, så vel som i team, sier daglig leder Søreng.

– Våre medarbeidere må også belage seg på fleksible arbeidstider i perioder, legger hun til.

Selv kan Kelmer tilby en trivelig arbeidsplass med konkurransedyktig lønn, der man tar jobben på alvor - men aldri har en dag uten latter.

– De ansatte er vår viktigste ressurs. De skal bli utfordret, sett og ha mulighet til utvikling. Jobben må rett og slett være en god plass å være, og her hos oss har vi masse god humor, sier Søreng.

– Eller, god og god… Det er vel et definisjonsspørsmål – haha! Men vi ler i alle fall masse sammen!

LATTER: I Kelmer tar de jobben på alvor, men har allikevel aldri en dag uten latter! 

 

Ny rolle

Å få tak i nye team-medarbeidere er ikke bare enkelt, for ifølge Søreng kryr det ikke av regnskapsførere på Finnsnes.

– Kanskje har bildet av den gamle regnskapsføreren som bare sitter å «punch’er» tall skremt folk bort fra bransjen, spør hun.

– Mange har hevdet at vi er en utdøende bransje, men det har jeg veldig vanskelig for å se for meg. Jeg tror bedrifter har bruk for en god partner som kan økonomi, og at regnskapsførerne bare har fått en litt annerledes rolle i dag. Nå er vi mye tyngre inne på rådgivningsfronten – og det gjør egentlig bare jobben enda mer spennende!

Interessert i å jobbe i Kelmer? Her kan du se hele utlysningen. Søknadsfrist: 21. juli 2021. Ta kontakt med daglig leder Gro-Merethe Søreng på telefon 91193770 eller mail gro-merethe@kelmer.no dersom du har spørsmål.

Innholdet i denne artikkelen er ikke produsert av Folkebladets redaksjon, men av Folkebladets markedsavdeling.

Folkebladet er opptatt av et tydelig skille mellom redaksjonelt og kommersielt innhold. Om du opplever at denne eller andre annonser på folkebladet.no/ er utydelig merket, gi oss gjerne beskjed på e-post.