Harila
Gå til

TESTVINNER: Toyota Corolla er verdens mest kjøpte bilmodell. I fjor kom den tilbake som stasjonsvogn. Denne uka ble bilen testvinner på vinterføre.  

BEST I TEST: Toyota Corolla er kåret til den beste vinterbilen

I en fersk test av vinterbiler i Dagbladet kommer Corolla seirende ut.

Dagbladet (24.02.20) har testet 13 av de nyeste bilene på markedet på vinterføre. I testen kommer Toyota Corolla Touring Sport Hybrid best ut.

«En super vinterbil til en relativt billig penge», skriver Dagbladet.

9 av 10 poeng

Testen er gjort i Ivalo i Finland, der de har testet kjørekomforten og stabiliteten på glatte vinterveier, bremsene på snø og is, evnen til å ta seg fram opp bratte bakker, hvor godt varmeapparatet og de elektriske varmerne i bilen er, hvordan bilen klarer kritiske manøvrer på glatt føre og hvor godt lys bilen har.

Corollaen får toppkarakterer for både kjøreegenskaper på vinterføre og for varmen i kupeen.

Samlet får Corolla 9 av 10 poeng i testen, og er dermed testens beste.

Se priser hos Harila

– Dette er god biløkonomi

Yngve Torgersen er selger på Harila på Finnsnes, og er ikke overrasket over resultatet.

KAN PRØVEKJØRES: Yngve Torgersen (t.v) og Stig Roar Hanssen viser frem testvinneren i butikken på Finnsnes. Her er det muligheter for en prøvetur.  

– Corollaen er veldig god på vinterføre, og tar seg frem i det været og de forholdene vi har her nord, sier Torgersen.

Toyota Corolla, som er verdens mest kjøpte bilmodell kom i fjor tilbake som stasjonsvogn. Her får du det velprøvde selvladende hybridsystemet kombinert med den verdenskjente påliteligheten fra Toyota.

– Med en Corolla vil du ha lavt forbruk og høy driftssikkerhet. Dette er god biløkonomi. Dessuten er den stilig, effektiv og en fornøyelse å kjøre.

Corolla kommer også i femdørs kombi.

Se våre brukte Corolla her!

Kontakt:

Stig-Roar Hanssen

Bilselger, Harila Finnsnes
Ring: 91193850

stig-roar.hanssen@harila.no

Yngve Torgersen

Bilselger, Harila Finnsnes
Ring: 97021209

yngve.torgersen@harila.no

Innholdet i denne artikkelen er ikke produsert av Folkebladets redaksjon, men av Folkebladets markedsavdeling.

Folkebladet er opptatt av et tydelig skille mellom redaksjonelt og kommersielt innhold. Om du opplever at denne eller andre annonser på folkebladet.no/ er utydelig merket, gi oss gjerne beskjed på e-post.