DGTL
Gå til

Fortsetter å måle pulsen på digital markedsføring

iNord ønsker å få vite mer om bruken av digital markedsføring i Nord-Norge, og gjennomfører DGTL-undersøkelsen også i år.

I fjor lanserte iNord for første gang DGTL-undersøkelsen, for å kartlegge hvordan bedrifter og organisasjoner i Nord-Norge bruker digital markedsføring, og deres kompetanse på området.

I år som i fjor håper de at bedrifter og organisasjoner i landsdelen ønsker å svare på undersøkelsen.

 

— Feltet digital markedsføring er i rivende utvikling, og vi ønsker å fortsette å ta pulsen på bransjen, og få et bilde på ståa i nord, forteller konstituert daglig leder og innholdssjef Camilla Solheim i iNord.

Vil vite mer

— Bedrifter og organisasjoner har i dag et mylder av kanaler og formater å drive markedsføring på. Gjennom denne undersøkelsen ønsker vi å få vite mer om bruken, hvilke kanaler som foretrekkes, og hvilken effekt nordnorske bedrifter og organisasjoner mener de får ut av bruken, fortsetter Solheim.

  • Meld deg på DGTL her! (i desember får du 3 billetter for prisen av 2!)

I fjor avdekket undersøkelsen blant annet at Facebook er den mest brukte og foretrukne kanalen, men samtidig der flest føler at de har behov for mer kompetanse. 

Undersøkelsen viste også at under 30 prosent opplevde markedsføringen sin som vellykket, og at mange synes at det er vanskelig å måle markedsinvesteringer.

— Det blir spennende å se hva som har skjedd på et år - hvilke trender som melder seg, hva slags utfordringer organisasjoner og bedrifter står ovenfor, samt hva de tenker om 2020, sier Solheim.

Presenteres på konferanse

Funnene fra undersøkelsen skal gi grunnlag for en rapport, som videre skal presenteres under DGTL-konferansen i januar 2020.

KONFERANSE: DGTL arrangeres 16. januar i Tromsø. Der skal funnene fra undersøkelsen presenteres.  

 

— Vi håper selvfølgelig at så mange som mulig vil svare på undersøkelsen, uavhengig om du har tenkt deg på konferansen. Vi er opptatt av at nordnorske bedrifter og organisasjoner til enhver tid skal være oppdatert på de siste trendene og få mest mulig ut av sin digitale markedsføring og tilstedeværelse. Da er det viktig å ha kompetanse og vite hva som fungerer akkurat nå, sier Solheim.

Konferansen arrangeres 16. januar på The Edge i Tromsø. På programmet står blant andre Erlend Osnes som konferansier, Erik Modig, forsker på Handelshögskolan i Stockholm, Øyvind Waage, kreativ leder i Per Høj, Asta Lassesen, kommersiell direktør i Hurtigruten ASA, samt Silje Urke Antonsen, partner og kreativ leder i Seteatti.

Se hele programmet her!

Alle som deltar på undersøkelsen vil motta rapporten, samt får en rabattkode på påmelding til DGTL.

Her kan du ta undersøkelsen!

iNord er et markedsføringsbyrå innen Polaris Media, som produserer og distribuerer innholdsmarkedsføring for kunder i hele Nord-Norge. iNord produserer innhold til nettsider, alle typer sosiale mediekanaler, nyhetsbrev og kundeaviser. I tillegg hjelper vi kundene med distribusjon av innholdet på alle plattformer.

I tillegg arrangerer iNord DGTL, Nord-Norges største konferanse om digital markedsføring, sammen med Vican og Mediehuset iTromsø.

Innholdet i denne artikkelen er ikke produsert av Folkebladets redaksjon, men av Folkebladets markedsavdeling.

Folkebladet er opptatt av et tydelig skille mellom redaksjonelt og kommersielt innhold. Om du opplever at denne eller andre annonser på folkebladet.no/ er utydelig merket, gi oss gjerne beskjed på e-post.