Myre Holding
Gå til

Sindre er langt yngre enn butikken han er daglig leder i. Det tror han er en styrke

Han er født og oppvokst på Silsand, og har vært interessert i teknologi hele livet. I mai ble Sindre Hellum (24) daglig leder for ni ansatte

I lokalet på Refa Brygge rett ved brufoten på Finnsnes, ligger Elkjøp. I snart 30 år har det vært ulike elektronikk-forretninger i lokalet.

For Sindre sin del startet det hele i 2011. Ved siden av skolen var han tilkallingshjelp for butikken som den gang var Expert. Butikken hadde den gang ei avdeling i Amfi-senteret. Avdelinga ble avviklet og Sindre begynte å jobbe i hovedbutikken på Refa Brygge.

– Da jeg startet her jobbet jeg mye ved siden av skolen. Det ble nesten hver dag. Da jeg var ferdig med videregående fikk jeg tilbud om fast jobb, og etter hvert fikk jeg tilbud om å bli avdelingsleder for tele- og data, sier Sindre.

Etter tre år i Euronics-kjeden, skiftet butikken kjede og ble Elkjøp 1. januar i år.

Da daglig leder sluttet tidligere i år, så Sindre muligheten til å søke på drømmejobben.

TOK SJANSEN: Da stillingen som daglig leder ble ledig, tok Sindre sjansen. Det angret han ikke på.  

 

– Jeg tenkte at dette var en sjanse jeg måtte ta. Selv om jeg bare er 24 år, så jeg ingen vits i å la være å søke, forteller han.

I prosessen med å finne ny daglig leder til Elkjøp-butikken var det mange søkere. Interessen var stor, men valget falt til slutt på Sindre.

– Jeg har hele veien vært utrolig takknemlig for sjansen. Det var store sko å fylle, men jeg liker utfordringer. I tillegg er det mye ansvar og jeg visste ikke helt hva jeg gikk til, men jeg stortrives, forteller han entusiastisk.

Godt forhold til kundene

Gjennom snart 30 år på Finnsnes og 20 år på Refa Brygge, er butikken godt kjent for mange i Midt-Troms.

– Butikken er lokaleid, og har vært her lenge. Mange av kundene våre har handlet her i mange år, og kjenner flere av de ansatte, forteller Sindre.

Utenom et par måneder i Tromsø, der han skulle ta opp fag, har Sindre bodd på Silsand.

– Jeg kjenner mange av kundene våre som handler her fast. Å kjenne en stor del av kundemassen tror jeg absolutt er en fordel, forklarer han.

TROFAST: Butikken har en sterk tilhørighet til lokal samfunnet, og har mange trofaste kunder i alle aldre.  

 

­Både kundene og de ansatte har virkelig tatt han godt imot:

– Mottakelsen har vært fantastisk! Det er ingen som har stilt spørsmål om hvorfor jeg skal lede butikken, sier Sindre.

Å være ung kan også være en fordel i denne bransjen mener han:

– Det er en bransje som stadig er i utvikling. Teknologien utvikler seg kjapt og da handler det om å henge med selv. Jeg har vært interessert i teknologi hele livet, og slik er det fortsatt.

Det sosiale er viktig

Da Sindre fikk ansvaret for butikken og de ansatte, ønsket han å sette sitt eget preg på det.

– For meg er det sosiale miljøet veldig viktig, og jeg ønsker at alle skal trives på jobb. Vi har blant annet blitt flinkere til å møtes på fritiden nå, og jeg merker at det er med på å bygge et bedre miljø, forteller han.

SAMHOLD: Sosiale sammenkomster på fritiden er med på å dyrke et godt samhold mellom de ansatte.  

 

– Jeg inviterer gjerne de ansatte hjem til meg på sosiale sammenkomster, forklarer han videre.

Ønsker å være best på kundeservice

Sindre forteller at konkurransen om kundene er stor:

– Det er stor konkurranse om kundene, og da er det ekstremt viktig for oss at vi kan tilby den beste kundeservicen. Det er to store kjeder som kriger om de samme kundene i nærområdet. I tillegg merker vi litt trykk fra Tromsø og netthandelen. Men all konkurransen ser vi bare på som en utfordring, og vi gjør det vi kan for at kundene skal handle hos oss, sier han.

Og det er fullt mulig å bestille varer via nettbutikken, og hente de i butikk.

SPENNENDE PLANER: Sindre Hellum forteller at butikken har store planer for 30-års jubileumet til neste år.  

 

– Det er en løsning mange benytter seg av. I tillegg opplever jeg at mange kunder ønsker å støtte den lokale butikken. Vi opplever også at kunder fra hele Troms handler hos oss når de er i området, forklare Sindre.

Til neste år skal butikken feire 30-års jubileum med brask og bram.

– Det kommer til å bli en skikkelig feiring. Vi har store planer for butikken og lokalet, forteller Sindre, som ikke ønsker å avsløre for mye.

Innholdet i denne artikkelen er ikke produsert av Folkebladets redaksjon, men av Folkebladets markedsavdeling.

Folkebladet er opptatt av et tydelig skille mellom redaksjonelt og kommersielt innhold. Om du opplever at denne eller andre annonser på folkebladet.no/ er utydelig merket, gi oss gjerne beskjed på e-post.