Bufetat
Gå til

LAPPER: Arctic Race-leder Knut Eirik Dybdal henger opp lapper fra Bufetat. 

Søker «matpakkesmører» og «noen som setter grenser»

Bufetats nye kampanje er vinklet rett på barnas behov. Det håper Bufetat vil føre til at flere melder seg som fosterhjem.

 

Bufetat trenger flere fosterfamilier til å dekke behovet for barna i Nord-Norge.

Snart vil det dukke opp lapper på oppslagstavler rundt om i Troms og Finnmark.

LAPPER: Bufetats nye kampanje vil være synlig i mai. 

 

På lappene står det skrevet beskjeder med barnehåndskrift, og inneholder tekst som «Søker noen som kan være bekymret når jeg ikke kommer hjem til avtalt tid», og «Matpakkesmører søkes».

I bunnen av arket kan man rive av en lapp med kontaktinfo.

Kampanjen vinkler rett på barnas behov, og målet er at kampanjen skal skille seg ut slik at den synliggjør det stadige behovet for fosterfamilier.

Barn og ungdom

Det er ikke bare de aller minste som trenger hjelp i Nord-Norge:

– Vi trenger nye fosterfamilier, spesielt til de eldste barna mellom 10 og 18 år, forteller avdelingsleder Anna Kristine Viklund ved fosterhjemstjenesten i Tromsø.

FAMILIER: Bufetat ønsker fosterhjem både til barn og til ungdom.  

 

Lappekampanjen vil være synlig i mai måned.

– Ta kontakt!

Viklund håper at alle som er interesserte, eller de som bare lurer på hva det innebærer å være fosterhjem, tar kontakt for en uforpliktende prat.

Gå til www.fosterhjem.no for å stille spørsmål via epost, eller ring 466 15 430 (Fosterhjemstjenesten i Tromsø)

– Ta kontakt med oss, ikke nøl!

Samarbeid

Arctic Race of Norway og Bufetat har signert en avtale som forlenger det viktige samarbeidet de har hatt med tre nye år.

Dette fører til økt synlighet for sykkelrittets samfunnspartner.

– I Nord-Norge som i resten av landet, så er det behov for nye fosterhjem. Og hvis jeg kan være med å bidra til at flere ønsker å vite mer om hva det vil si å være en fosterfamilie, så gjør jeg gjerne det, sier Arctic Race-leder Knut Eirik Dybdal.

Tar nærbutikken i bruk

Sykkelrittet har erfaring med å bruke mange ulike reklamekanaler, fra digitale annonser på det store internettet – til det å henge opp fysiske lapper på nærbutikken eller lokale samlingssteder.

SAMARBEID: Bufetat samarbeider med Arctic Race og Norway, og Arctic Race-leder Knut Eirik Dybdal håper samarbeidet kan bidra til at flere vil bli fosterhjem.  

 

Nå skal altså Bufetat gjøre det samme, med hjelp fra Arctic Race.

– Og med disse lappene som vi nå henger opp, så håper jeg at det er flere som tar kontakt og ønsker å bli nye fosterhjem, sier han.

Innholdet i denne artikkelen er ikke produsert av Folkebladets redaksjon, men av Folkebladets markedsavdeling.

Folkebladet er opptatt av et tydelig skille mellom redaksjonelt og kommersielt innhold. Om du opplever at denne eller andre annonser på folkebladet.no/ er utydelig merket, gi oss gjerne beskjed på e-post.