Ny Coop-avtale skal gjøre spillernes hverdag enklere

Mandag signerte Trondheims-Ørn en avtale som skal styrke satsingen til klubben.

Torgrim Olsen, Torbjørn Skei, Ina Vårhus, Tina Fremo, Ragnar Slettestøl og Ann Mari Bade var alle til stede da Trondheims-Ørn inngikk en ny og forbedret avtale med Coop.  Foto: Vegard Bjelland

fotball

– Vi ser en viss trend i nye avtaler nå. Partnerne tenker enda mer strategisk og de ser den kommersielle verdien av kvinnefotballen. Før har sponsorer forpliktet seg til ett og to år. Nå ser vi at lengden og verdien på avtalene økes. Det gir oss som klubb en helt annen forutsigbarhet på økonomi og drift, sier markeds- og medieansvarlig i Trondheims-Ørn, Torgrim Olsen.

Først var det Ivar Koteng som kjøpte navnerettighetene på stadion. En avtale som vil gi klubben 500.000 kroner årlig, de neste seks årene. Mandag signerte Ørn en ny avtale som de håper vil være med på å profesjonalisere klubben enda mer.