I år unngikk han å havne på to hjul, men pådro seg likevel fem straffesekunder etter å ha flyttet en sjikane med bilen.

– Jeg hadde vel stor fart inn i en sving, og da kjørte jeg på to hjul gjennom store deler av svingen.

– Etter det ble det litt mer brems under kjøringen, men etter ei stund er det glemt, og man må være i angrepsposisjon i forhold til kjøringa skal man ha noen sjanse i dette selskapet.

– Har jo blitt noen pokaler

Werner forteller at han har deltatt i lokale billøp i minst ti år. I bakkeløpet på lørdag stilte han i klasse fire som er for biler opp til 2400 kubikk.

Han har hatt andreplasser i klasse fire der han kjører, de fleste gangenenhan har vært med i bakkeløpet.

– Det er jo blitt en del pokaler opp gjennom årene, men vi er jo ganske få som kjører i rallycross, klassen jeg normalt kjører i.

Den beste kjøretiden han hadde på lørdag var på 1,54, noe Werner er tålig bra fornøyd med. Det han ikke er fornøyd med er at han i denne omgangen fik fem straffesekunder.

– Hvordan liker du å være med i bakkeløp, bare oppoverbakker hele tida?

– Det går opp hele tida, men det går veldig fort. Det er asfalt hele tida, og stadig sleng på bilen.

– På langsletta opp mot tunnelen drar jeg bilen ut i femte girtet. Da er farten rundt 16o kliometer i timen, og det er heftig bra på denne veien.

Werner sier at det å kjøre i et bakkeløp med flere tusen tilskuere langs hele løypa er helt fantastisk.

– Ei fantastisk stemning og noe som inspirerer oss som kjører voldsomt.