Omsatte for nærmere 12 millioner kroner.

De gode salgstallene ga et overskudd på nesten 650.000 kroner for parken i Salangsdalen.

Høyere enn noen gang

28.744 besøkende var innom Polar Park. Det er det høyeste antallet siden 2009 da de hadde 38.958 besøkende.

– Vi er kjempegodt fornøyd med disse tallene. Dette er det beste økonomiske resultatet vi har hatt siden åpningen av parken. Og omsetningen er høyere enn noen gang. Vi prøver så godt vi kan med et lite team i forhold til å utvikle parken videre. Jeg tror også all positiv omtale i media har vært bra for oss, sier daglig leder Heinz Strathmann til Folkebladet.

– Men det er veldig viktig at det skjer nye ting. Vi er avhengig av å komme med nyheter hvert år, at det skjer noe positivt. Noe som også har bidratt er at WolfLodge kom i gang i 2016, fortsetter han.

WolfLodge er bygget midt i en av parkens store ulveinnhegninger. Hytta har store vinduer på tre sider – slik at du ser ulvene og ulvene kan se deg.

På rett spor i 2017

– Vårt mål er å tjene penger slik at vi kan lage en enda bedre park. En park for fremtiden. Men vi har også blitt hjulpet av den generelle økningen av trafikk til Nord-Norge. Og ikke minst har bussen som ble satt inn mellom Tromsø og Narvik i desember 2016 bidratt sterkt til at vi har fått flere turister. Tidligere har infrastrukturen vært en utfordring for oss. Bussen har ført til at vi har fått en del av nordlys-trafikken. Jeg tror mye av fremtiden for oss ligger i denne bussen, sier han.

– Hvordan ser tallene ut så langt i 2017?

– Det ser veldig bra ut. Vi har flere gjester og en bedre omsetning enn i 2016. Vi er på rett spor. Nå er det sommeren som avgjør om det blir suksess eller ikke, sier Strathmann.

Polar Park er i dag en av Nord- Norges mest populære turistattraksjoner. Parken har 1.100 mål fordelt på 12 innhegninger.