I 2015 omsatte bedriften for over tre millioner kroner. I 2016 sank tallene til 1,8 millioner. ProCall har virksomhetsområde profilering, salg og service for oppdragsgivere.

Skal ha fortsatt drift

– Vi har fortsatt drift og det skal vi også ha fremover. Vi har vel utfordringer som alle andre Call-senteret har i Norge for tiden. Vi er i en tøff bransje, og slik har det vært i flere år nå, sier daglig leder Hilde Hanssen til Folkebladet.

Hun forteller at bedriften er den eneste igjen i Nord-Norge som er godkjent. Det er ni ansatte og flere har vært med siden starten for 14 år siden.

– Det er som sagt en tøff bransje å jobbe i. Det er utfordringer som har påvirket bransjen. Vi har store kunder som jobben innen veldedighet som også påvirker oss, sier Hanssen.

Flere nye oppdrag

– Hva slags grep skal dere gjøre for å snu tallene?

– Vi har gjort noen grep, blant annet sett på og redusert arbeidsstokken vi har. I tillegg har vi flere for så vidt store prosjekt vi har tro på. Vi har nye kunder vi skal teste ut, både på inngående sentralbordkundeservicesiden og på utgående salg. Det er snakk om flere nye oppdrag fremover, sier hun.

– Klarer dere å beholde alle ansatte?

– Vi håper å bevare de vi har i dag, men er i en nedbemanningsprosess. Det er det vi jobber for å klare. Vi har godt voksne lokale folk vi ønsker å beholde videre, sier hun.

– Ser du for deg bedre tall i 2017?

– Jeg har ikke helt oversikt på tallene nå. Men vi satser på bedre tall i år, sier Hanssen.

Ifølge Brønnøysundregistrene hadde bedriften 1.730.172 kroner i totale lønnskostnader der daglig leder mottok 454.853 kroner i lønn og andre godtgjørelser. I 2016 var det sysselsatt 4, 96 årsverk ved bedriften.