Reiselivsdirektør i Innovasjon Norge, Per-Arne Tuftin, synes idéen om snømannland høres ut som et spennende konsept.– Et spennende initiativ og et spennende konsept. Om det lar seg gjennomføre får vi se på, men det er absolutt forsøket verdt, mener Tuftin.Det som er idéens fremste hemsko mener Tuftin er den internasjonale kjennskapen til snømannen.– Det er mange land som ikke vet hva en snømann er. Og jeg tror det riktige konseptet her blir å markedsføre seg i land som kjenner til snø, som Skandinavia og Mellom-Europa, sier Tuftin.Han tror også det kan være realistisk å gjøre snømannen helårig.– Teknologien i dag gjør det mulig å holde liv i en snømann det meste av året. Men det som er viktig når man skal markedsføre et slikt produkt er å tilby aktivitet og andre attraksjoner. Turistene i dag er langt mer kravstore enn tidligere. De vil ikke bare transporteres, de vil ha aktivitet, sier Tuftin.

Nytt hotellnavn

(Folkebladet.no)