ROSSFJORD: Nylig etablerte bedriften sin nye nettside, som er tilpasset både mobil og nettbrett.

– De gamle nettsidene våre var utdaterte. Blant annet fungerte de dårlig fra mobil og nettbrett. For å møte kundene på en god måte også på nett, har vi nå lansert nye nettsider, sier daglig leder Rita Myrvang i Hamco Bygg.

Hun viser til tall fra Google, som viser at ikke mindre enn 97 prosent av de norske forbrukerne orienterer seg på nett før de gjør et kjøp hos en lokal virksomhet.

Må bli funnet

Nettsidene er ofte kundenes første møte med en bedrift. En huseier som for eksempel skal bygge garasje orienterer seg gjerne på nett først.

– Når noen googler ordet garasje, særlig i vår region, må vi dukke opp i søk. Gjør vi ikke det går vi glipp av potensielle salg. De som allerede kjenner til bedriften finner oss nok uansett, men ved å bli mer synlig i søk kan vi nå ut til nye kunder og nye markeder, forklarer Myrvang.

Hun forteller at de hos Hamco Bygg merker effekten av de nye nettsidene allerede, til tross for at det bare er en liten måned siden nettsiden ble lansert. Nettsatsingen er likevel ikke ferdig.

– Vi skal jobbe videre med tilrettelegging på mobile flater. Og vi skal sørge for enda bedre synlighet i søk, sier hun.

Deler sine erfaringer

Hamco Byggs nye nettside inneholder ikke bare produktinformasjon. Også kundeerfaringer er en viktig del av den nye nettsatsingen.

– Fornøyde kunder er den beste markedsføringen man kan få. Derfor ønsker vi å dele deres erfaringer gjennom både tekst og bilder, sier Myrvang.

Nå gleder hun seg til fortsettelsen på bedriftens digitale reise.

– Det er klart det krever sitt å skulle henge med også på nett. Men først og fremst gir det oss mange nye muligheter. De skal vi gripe, avslutter den daglige lederen.