– Jeg er kjempefornøyd med at så mange entreprenører vil ha denne jobben, sier samferdselssjef Bjørn Kavli i Troms til nettstedet www.vareveger.no.

Kavli sier at han er desto mer overrasket over de store prisforskjellene. Laveste anbyder er Rolf Jørgensen, Narvik, med en pris på 51,7 millioner kroner, mens det dyreste ligger omtrent dobbelt så høyt.

Bare halvparten av anbyderne har levert inn anbud under 70 millioner, skriver vareveger.no.

Etter Jørgensen følger Contexo, Hønefoss, med pris på 53,2 millioner. På de neste plassene følger NCC 59 millioner, Hæhre Entreprenør 64,2 millioner, Målselv Maskin 64,5 millioner, Risa 65 millioner, PEAB 70 millioner og Roald Madsen 72,1 millioner.

De øvrige anbyderne ligger over 80 millioner.

Rassikring

Hensikten med fjordkryssingen er å fjerne et rasfarlig strekning på fylkesvei 243.

Arbeidet må fullføres innen 1. juli 2019. Deretter skal fyllingene sette seg i åtte-ni måneder før brubygginga kan komme i gang. Forbindelsen blir ferdig i 2020.