Har du problemer med eAvisa?

Får du ikke lastet inn hele utgaven på din iPad? Stopper det etter noen sider? Her er noen tips.

 

Det kan være flere årsaker til dette:

1: Du har ikke mer tilgjengelig lagringsplass for aviser på din iPad. Applikasjonen har en viss mengde tilegnet plass til lagring av aviser, og kan ikke bruke mer enn dette. Nederst i applikasjonen er det en knapp som heter "Lagrede aviser". Når du klikker på denne ser du de avisene som ligger lagret på din iPad, og de som det er påbegynt nedlasting av. Dersom du holder fingeren over en av disse utgavene får du valg om å slette utgaven. Prøv å slette et par gamle utgaver og start nedlastingen av dagens utgave på nytt.

Du kan også se status på nedlasting av dagens utgave på denne siden. Har den stoppet opp, klikk raskt på utgaven, så får du valget pause nedlasting. Velg dette, og trykk deretter på utgaven og start nedlasting igjen.

2: Noe vi regner med kan være en bug i den nyeste utgaven av applikasjonen er at den kort mister forbindelsen med vår server, som gjør at nedlastingen stopper. Du kan da følge siste avsnitt i punkt 1 for å gjenoppta nedlastingen.

3: Din internettforbindelse er dårlig der hvor du befinner deg, og det tar lang tid å laste ned utgaven, eller du mister tilkoblingen til serveren midt i nedlastingen. Prøv å pause nedlastingen og starte den på nytt.

Kjente bugs i applikasjonen

Applikasjonen krasjer i Android når jeg vil åpne en artikkel i lesemodus:

Det ble nylig meldt inn at enkelte opplever at applikasjonen krasjer når man trykker på en artikkel for å åpne den i lesemodus, etter at de har oppdatert til Android 4.4. Dette har vi meldt inn til våre utviklere slik at vi kan lokalisere feilen og legge ut en fix.

Flash-problemer

Mange brukere av eAvisa har opplevd ulike oppdaterings-problemer av og til. Hos enkelte har Windows og/eller Internet Explorer blitt automatisk oppdatert, noe som kan ha ført til et behov for å oppgradere bl.a. Flash Player.

Du kan laste ned siste versjoner her: Flash Player | Internet Explorer | Firefox

PS! Kundesenteret kan ikke bistå med oppgraderinger og valg av innstillinger på brukernes maskiner, og står heller ikke ansvarlig for feil som brukerne selv påfører maskinene i forbindelse med slikt arbeid.

Tilbake til kundeservice

Si din mening: Du er hjertelig velkommen til å kommentere denne artikkelen (stengt mellom midnatt og kl. 06:00). Du må være innlogget på Facebook for å kunne kommentere. Upassende og injurierende innlegg vil bli slettet! Hele debatter kan også bli fjernet uten forvarsel.

Varsle om upassende innlegg her

Følg Folkebladet på Facebook

Mer å lese på Folkebladet: