Det skjer fredag 1. desember, når Tore Skoglund & Co. gjennomfører det tredje av i alt fem julebordshow med «Du skal høre mye», et program som ble sendt på NRK i 16 år, og på det meste hadde tett på én million seere til hvert program.

– Jeg hadde tenkt å markere 70-årsdagen stille og rolig sammen med familien. Noen stor feiring ville det uansett ikke blitt, men det er jo likevellitt spesielt å stå på en scene på en slik dag, sier Tore Skoglund, som skal i ilden på The Edge allerede førstkommende fredag og lørdag.

I showet har Tore Skoglund med sin trofaste makker ved tangentene, Trond Myhre. En del av de som delte gode historier med TV-seerne er også tilbake når julebordgjestene på The Edge skal underholdes.

Populært

I utgangspunktet var det satt opp fire show fordelt på to helger, men da billettene forsvant på et blunk bestemte man seg for å sette opp et ekstra show.

– Det må da være en fjær i hatten for deg at dette programkonseptet fortsatt er så populært.

– Det er klart at det er hyggelig, men ikke så overraskende. Vi har satt opp «Du skal høre mye» både om bord i skip og i flere land. Alle har trukket veldig mange mennesker.

Direktør Øyvind Alapnes ved The Edge har aldri tidligere opplevd så stor interesse for et julebordshow på hotellet.

Ekstraordinært

– Vil du kalle interessen for dette showet som ekstraordinært?

– Til de grader, det har aldri vært i nærheten av det vi opplever nå. Og det skjer i en tid hvor flere og flere bedrifter dropper julebord og velger mer interne opplegg.

– Er det Tore Skoglund & Co. som har fått dem tilbake til hotelljulebord?

– Helt klart, det er tydelig at savnet etter programmet «Du skal høre mye» er stort, og at folk benytter sjansen til et gjensyn når de nå får sjansen.

– Hvor mange har du plass på showene?

– 450 på hvert show, det er det det er plass til av spisegjester. Det foregår på den måten at gjestene spiser seg gjennom en treretters middag samtidig som Tore Skoglund & Co. underholder dem på en utmerket måte. Altså både god mat og god humor servert på samme tid.

Direktør Øyvind Alapnes på The Edge sier et salget av julebordshowet «Du skal høre mye» er ekstraordinært. Foto: Lars Johnsen