ÅMO: - Jeg beklager de ulempene feilen har skapt for de som var berørt, sier informasjonssjef Anders Krokan i Telenor.

19 av totalt 365 abonnenter på fasttelefon i Salangen kommune har vært fri for telefon siden onsdag morgen i forrige uke. Etter feilsøking og feilretting ble feilen ordnet opp i mandag klokken 12.22. Feilen skyldtes feil på en sambandskabel.

- Ramaskrik

- Hadde dette skjedd i en by hadde det blitt ramaskrik. Jeg kan ikke skjønne hvordan Telenor kan tillate at en slik situasjon oppstår i ei bygd med bare eldre mennesker, sa hun til Folkebladet.

Ber om forståelse

Informasjonssjef Anders Krokan beklager at det tok noen dager for Telenor å rette feilen.

- Vi har hatt et ønske om å rette feilen så hurtig som mulig, men vi har hatt en del feilsituasjoner- og oppfølginger i Norge den siste tida. Derfor ber vi om forståelse for at vi i noen tilfeller trenger noe lenger tid, sier Krokan.

- Er det godt nok?

- Vi ønsker selvfølgelig ikke at det skal ta så lang tid å få rettet en feil, og bestreber at rettetiden skal være så kort som mulig. Igjen må jeg bare beklage at det i denne situasjonen tok så mange dager, sier Krokan.