FINNSNES: Den nye kampanjen har fått navnet #Trygtfremme, som også utgjør en såkalt emneknagg på sosiale medier.
Ifølge Trygg Trafikk genereres det 100 kroner til organisasjonens ungdomsarbeid for de 1000 første #trygtfremme på Instagram eller Twitter fra Gjensidige.
- Trafikken er en av de vanligste dødsårsakene blant ungdom mellom 15 og 24 år. Den tar flere liv enn alkohol og vold i aldersgruppen, og finner typisk sted på nattestid og i helgene, heter det på Trygg Trafikk sine nettsider.
Emneknaggen #trygtfremme kan, ifølge tryggtrafikk.no, benyttes både av sjåfører og passasjerer når man har kommet trygt frem.
- Ulykkestallene er ikke et særnorsk fenomen. Ungdom er like utsatt i de øvrige nordiske og europeiske landene. Derfor er forebyggende arbeid svært viktig. Trygg Trafikk jobber for å påvirke læreplaner, tilby læringsressurser og veiledning til elever, foreldre og lærere, heter det videre.
(Folkebladet)