Sogndal går nye veier og satser på et eget SIL-kondom.
(Foto: NTB Scanpix)

Sogndal går nye veier og satser på et eget SIL-kondom. Foto: NTB Scanpix

Eliteserieklubb lanserer eget kondom: - Ønsker å få folk til å sperre opp øynene

Anført av slagordet «Stao no pao» har Sogndal lansert sitt eget kondom.

Kondomet er et markedsstunt for å skape blest rundt eliteserieklubben.

– Studentene er en gruppe vi vil nå ut til. Fram til nå har de ikke vært så aktive, derfor ønsker vi å skape blest og få de til å sperre opp øynene for Sogndal og klubben. Så da tenkte vi, hvorfor ikke gjøre det med kondomer, sier kommunikasjonsansvarlig Hilde Østbø til Sogn Avis.

Studenter ved Høgskolen i Sogndal kan forsyne seg gratis av den nye «førsteforsvareren».

- Dette er for å få kontakt. Det er mye impulser fra alle mulige medier i disse tider, så da må vi gjørge det vi kan for å treffe de ulike segmentene, sier Østbø.

Lokalavisen spør Sogndal om slagordet har en frekk dobbeltbetydning. Slik svarer klubben:

– Det er mange måter å tolke det på.

Sogndal-forsvaret har ikke vært til å stole på hittil i sesongen. 13 baklengsmål er det blitt for laget som slo Molde 2–1 16. mai. Sogndal ligger på 11.-plass i Eliteserien.

Si din mening: Du er hjertelig velkommen til å kommentere denne artikkelen (stengt mellom midnatt og kl. 06:00). Du må være innlogget på Facebook for å kunne kommentere. Upassende og injurierende innlegg vil bli slettet! Hele debatter kan også bli fjernet uten forvarsel.

Varsle om upassende innlegg her

Følg Folkebladet på Facebook

Mer å lese på Folkebladet: